תכנית הלימודים במדעים לכיתה ט כוללת לימוד והפעלה של  תהליך חקר מדעי .  במסגרת השתלמות שנתית בתחום מדע וטכנולוגיה לחטיבת הביניים ערכנו יום מוקד שהוקדש לתהליך החקר . במסגרתו הצענו ודנו ברעיונות לתופעות עליהן ניתן לשאול שאלות ולהפעיל תהליך חקר מדעי בכיתות ט'.

המורים שהשתתפו בהשתלמות התנסו בתהליך חקר פתוח. לאחר ההתנסות, הציגו המורים את תוצריהם במצגת בפני מליאת המורים, אשר מילאו הערכת עמיתים לכל עבודה.

המורים נתבקשו לבחור נושא לביצוע  תהליך חקר מתוך מספר ניסויים/,תופעות/תהליכים  מקדימים שהוצגו בפניהם בפתיחה: לדוגמה מעכבי בעירה, במבו סטיק וכדומה.  

להלן לקט של קבצים מיום המוקד תשע"ג: 

מעכבי בעירה - מאמר רקע

מעכבי בעירה - לתלמיד

מעכבי בעירה - למורה

במבו סטיק לתלמיד

במבו סטיק למורה

חומץ וסודה לשתייה - לתלמיד

מעשה הנר - לתלמיד

תרשים לנר

שמרים נושמים - לתלמיד

שמרים נושמים - למורה

הנחיות לתהליך חקר - פעילות מסכמת

הערכת תהלים החקר - עמיתים

דיווח על תהליך החקר

 

נעזרתם? שתפו וספרו לנו

 

צוות התמד"ע 

2 תגובות

  • חנה

    חקר

    לא מצליחה להכנס לקבצים

  • נחמה פלמון

    חקר ז-ח

    השנה קיבלתי ללמד ז-ח בסגנון יתאים למאה ה- 21
    הפעילויות הנ"ל מתאימות לצרכי תלמידותי ברעננה.
    אשמח לקבל עוד פעילויות.
    תודה
    נחמה